دکتر عبدالمهدی رجایی

دکتری: تاریخ محلی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۲
کارشناسی ارشد: تاریخ ایران اسلامی، دانشگاه تهران، ۱۳۷۸
کارشناسی: زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه تهران، ۱۳۷۵

معرفی کتاب آمل قلب مازندران

معرفی کتاب آمل قلب مازندران در بین استان‌های سیاحتی ایران که هرساله بیشترین آمار مسافران را به خود اختصاص می‌دهد، دو استان شمالی مازندران و گیلان جایگاهی خاص دارند. استان‌هایی که در حاشیه‌ی بزرگترین دریاچه‌ی جهان قرار دارند، با جاذبه‌های طبیعی فوق العاده ای که برای هر انسان، انواع سلایق و فرهنگ‌ها جذابیت خاص خود را دارد.
پیوست‌ها
معرفی کتاب آمل قلب مازندران
در بین استان‌های سیاحتی ایران که هرساله بیشترین آمار مسافران را به خود اختصاص می‌دهد، دو استان شمالی مازندران و گیلان جایگاهی خاص دارند. استان‌هایی که در حاشیه‌ی بزرگترین دریاچه‌ی جهان قرار دارند، با جاذبه‌های طبیعی فوق العاده ای که برای هر انسان، انواع سلایق و فرهنگ‌ها جذابیت خاص خود را دارد. با آبشارها، دره‌های محسور کننده، کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز مشرف بر دریا، ییلاقات خوش آب و هوا، رودهای خروشان زلال، چشمه‌ها و حمام‌های آب گرم معدنی، باغ‌های زیتون و ...
یکی از شهرهای نام آشنای ایران آمل است، که در کوتاه‌ترین فاصله تهران را به مازندران متصل می‌سازد. این جاده‌ی 154 کیلومتری یکی سه جاده‌ی شوسه‌ای است که پایتخت را به این استان ارتباط می‌دهد. به همین علت طی نیم قرن گذشته، ده‌ها میلیون ایرانی، حداقل یک بار از این جاده و آمل عبور کرده‌اند.
از دیدنی‌های این منطقه می‌توان به قله دماوند، آبشار یخی، سد لار، غار گل زرد،‌غار اسک، کافر کلی، آبشار شاهاندشت، آبشار شمس آباد، آبشار ترا، قلعه ملک بهمن، شکل شاه، پارک جنگلی میرزا کوچک خان، آرامگاه ناصرالحق،‌ آرامگاه علامه میرحیدر آملی،‌ آرامگاه شمس آل رسول، امامزاده ابراهیم، امامزاده عبدالله،‌ تالاب تیرویجان، بلیران و غیره اشاره کرد. هدف از چاپ این کتاب، شناسایی اماکن تاریخی، سیاحتی و جاذبه‌های توریستی شهر آمل به ایرانگردان و جهانگردان بوده است و در آن بیش از 115 عکس با زیرنویس فارسی و انگلیسی منتشر شده است.
مقدمه کتاب به فارسی و انگلیسی نگاشته شده است.
آمل قلب مازندران نگاشته قدرت‌الله حسن‌زاده با عکس‌هایی از آرش نصیری، میرصفی اندیکلایی و نیما مهدی‌پور عمرانی از سوی انتشارات سپنتا در سال جاری منتشر شده است.
+ دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۴
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: