بررسی آثار و افکار پرفسور فرانتس روزنتال

بررسی آثار و افکار پرفسور فرانتس روزنتال
انجمن ایرانی تاریخ با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی نشست علمی «بررسی آثار و افکار اسلام شناس فقید پرفسور فرانتس روزنتال» را یکشنبه 22 دی ماه با حضور دکتر مهدی محقق، استاد حسن انوشه و میثم کرمی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می کند.
انجمن ایرانی تاریخ با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی، نشست علمی «بررسی آثار و افکار اسلام شناس فقید پرفسور فرانتس روزنتال» را یکشنبه 22 دی ماه با حضور دکتر مهدی محقق، استاد حسن انوشه و میثم کرمی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می کند. فرانتس روزنتال در ۳۱ اوت ۱۹۱۴ در شهر برلین آلمان در خانواده ای یهودی متولد شد. وی در سال ۱۹۳۵ مدرک دکترای خود را از دانشگاه برلین دریافت کرد. در سال ۱۹۴۰ به آمریکا آمد و به تدریس در دانشگاه پرداخت. روزنتال استاد کرسی رابینویتز در رشته زبان های سامی در دانشگاه ییل از ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۷، استاد کرسی استرلینگ در زبان عربی و پژوهشگر اسلام در دانشگاه ییل از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۵ بود . روزنتال دانشوری پر کار و موفق به حساب می آید و سهم زیادی در مطالعات متون عربی در آمریکا دارد. او برای ترجمه کتاب مقدمه ابن خلدون، به استانبول سفر کرد و آن را از متن اصلی که امضای منتسب به خود ابن خلدون در آن است مطالعه نمود. او به زبان های انگلیسی و آلمانی قلم می زد. کتاب های او به عربی، روسی و ترکی ترجمه شده است. رزنتال در هشتم آوریل سال ۲۰۰۳ درگذشت.
طنز در اسلام، مفهوم آزادی در اسلام پیش از قرن نوزدهم، گرامر (انجیلی) زبان آرامی، کتابچه همراه زبان آرامی، ترجمه مقدمه ابن خلدون، شیرین تر از امید: گلایه و امید در سده های میانی در اسلام، ترجمه تاریخ طبری، متون کلاسیک در اسلام برخی از آثار او است.
نشست علمی «بررسی آثار و افکار اسلام شناس فقید پرفسور فرانتس روزنتال» ساعت 15 یکشنبه 22 دی در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نبش ورشوبرگزار می شود.
شرکت برای علاقه مندان آزاد است.
+ چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۲
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: