شهرنگاری‌های عصر قاجار، برنده جایزه کتاب سال اصفهان در حوزه تاریخ و جغرافیا

شهرنگاری‌های عصر قاجار، برنده جایزه کتاب سال اصفهان در حوزه تاریخ و جغرافیا
با خبر شدیم موفقیت دیگری نصیب آقای دکتر عبدالمهدی رجایی شده است و کتاب «شهرنگاری های عصر قاجار» ایشان جایزه کتاب سال اصفهان در حوزه تاریخ و جغرافیا را به خود اختصاص داده است. کتاب مذکور با رویکرد کتابشناسی و تاریخ محلی به نگارش در آمده و پس از درج کلیاتی  راجع به چیستی و اهمیت تاریخ محلی، مولفه های تاریخ نگاری عصرقاجار و نگاهی به سفرنامه ها...
با خبر شدیم موفقیت دیگری نصیب آقای دکتر عبدالمهدی رجایی شده است و کتاب «شهرنگاری های عصر قاجار» ایشان جایزه کتاب سال اصفهان در حوزه تاریخ و جغرافیا را به خود اختصاص داده است. کتاب مذکور با رویکرد کتابشناسی و تاریخ محلی به نگارش در آمده و پس از درج کلیاتی  راجع به چیستی و اهمیت تاریخ محلی، مولفه های تاریخ نگاری عصرقاجار و نگاهی به سفرنامه های قاجاری، وارد بحث کتابشناسی گردیده و با معرفی  260 کتاب و رساله در حوزه آثار محلی مناطق ایران به پژوهشگران کمک بزرگی کرده است. یک پژوهشگر مربوط به نقاط گوناگون کشورمان با مراجعه به این  کتاب در می یابد برای منطقه و سرزمینی که که زندگی می کند در دوره قاجار چه منابعی به نگارش در آمده و باید چه منابعی را مطالعه نماید. هم چنین به مورخین محلی نگار می گوید برای نوشتن تاریخ محلی منطقه خود باید چه کتاب هایی را بخوانند. تا لااقل در دوره قاجار داده های مربوطه را پوشش دهند.
کتاب شهرنگاری های عصر قاجار 500 صفحه می باشد که در سال 1392 توسط انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان به چاپ رسیده است. انجمن تاریخ محلی این موفقیت را به آقای دکتر عبدالمهدی رجایی تبریک می گوید.
+ یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
نظرات
دکتر محمد افقری
دکتر محمد افقری، دوست عزیزم جناب آقای دکتر رجایی، موفقیت دو کتاب ارزنده شهرنگاری های عصر قاجار و تاریخ نساجی اصفهان شما را تبریک می‌گویم و برای شما توفیقات روزافزون در آینده علمی‌تان آرزومندم.
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۴
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: