معرفی روستای زفره
معرفی روستای زفره
روستای زیبای زفره از توابع بخش کوهپایه شهرستان اصفهان ، در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی اصفهان ، واقع شده است. چشمه های آب شیرین و بسیار خنک آب ، از ارتفاعات اطراف روستای زفره سرچشمه می گیرد و پس از پیوستن به هم تشکیل یک جوی بزرگ را می دهد که در سرتاسر روستا ادامه می یابد...
نگارنده: زهرا رنجبر
نگارش: خرداد ۱۳۹۴
روستای زیبای زفره از توابع بخش کوهپایه شهرستان اصفهان ، در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی اصفهان ، واقع شده است. چشمه های آب شیرین و بسیار خنک آب ، از ارتفاعات اطراف روستای زفره سرچشمه می گیرد و پس از پیوستن به هم تشکیل یک جوی بزرگ را می دهد که در سرتاسر روستا ادامه می یابد. آبادی قنات آب و املاک و باغ ها از چهاررشته موسوم به : نچفت . قادری . مزرعه نو . زفره ، مشروب میشود .
زفره از جمله روستاهای قدیمی استان اصفهان می باشد . مسجد جامع و سفال های به دست آمده نشانگر قدمت تاریخی این روستاست. طی چند دهه اخیر بناهای قدیمی این روستا تخریب و به جای آن ها ساختمان های جدیدی احداث شده و بافت قدیمی روستا دگرگون شده است. مردم روستای زفره به لهجه زفره ای(این لهجه جزوء طبقه بندی لهجه های مرکزی ایران می باشد)سخن می گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه «شیعه اثنی عشری»  هستند.
مشاغل عمده مردم این روستا کشاورزی، باغداری و دامداری است و برخی جوانان در شهرک صنعتی روستا مشغول به کار می باشند . گندم ، جو و ذرت سفید عمده ترین محصولات زراعی و گردو ، بادام ، توت  از محصولات باغی و سردرختی های این روستاست. فرآورده های لبنی از قبیل شیر، ماست، کره در این روستا رواج دارد.
برای مطالعه این مطلب فایل پیوست را دانلود نمایید.
+ پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۲
نظرات
رسول
رسول ، کانال زفرهzefrehh@کانال اخبار زفره
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: